Pages

Tuesday 6 November 2012

Memoir Menurunkan Berat Badan

Alpha Lipid SD2 merupakan produk yang saya amalkan di dalam proses penurunan berat badan. Alhamdulillah, saya serasi dengan produk ni ianya menampakkan kesan. Namun, terdapat pula orang lain yang kecewa bila berat tak turun dengan mengambil Alpha Lipid SD2. Apa yang boleh saya katakan adalah, jangan give up, jangan kecewa dan jangan mengalah pada diri sendiri. Saya sendiri telah menghabiskan 6 tin untuk menurunkan berat badan sehingga 14kg.

Menurunkan berat badan bukan satu perkara yang mudah. Ianya memerlukan satu kekuatan dalaman dan luaran bagi menempuh satu proses yang ketat. Yang paling penting, kehidupan yang sebelum ini harus di ubah. Jika nak turunkan berat badan semata-mata dengan minum SD2, mungkin ia satu tindakan yang silap. Pada pendapat saya, pengambilan SD2 harus disertakan dengan perubahan cara hidup kita.

Apa maknanya ubah cara hidup ini? Bagi saya, sebelum ini saya lansung tidak mengendahkan cara hidup yang sihat. Saya makan nasi banyak. Sarapan nasi, lunch nasi, petang nasi, malam pun nasi. Minum air bergas dan air manis setiap masa. Bersukan pula jauh sekali. Balik kerja, rehat2 tidur. Rutin harian, bangun pagi, makan, kerja, balik kerja, makan, tidur. Lama kelamaan, badan makin tak selesa. Badan rasa berat. Sehinggakan saya hampir-hampir disahkan menghidap darah tinggi. Puncanya kerana cara pemakanan dan cara hidup saya yang teruk! Cara hidup yang teruk itu menyebabkan berat badan naik dan penyakit mula bertandang.

Tekad saya ketika itu adalah untuk menurunkan berat badan. Saya survey di internet, terjumpalah Alpha Lipid SD2 ini. Saya terus hubungi penjual yang berkenaan untuk mencuba dengan 2 tin. Wife saya sendiri pun terkejut kenapa tiba-tiba nak kurus pula ni? Saya cakap la, ini untuk kesihatan. Dah tak larat dah bawak badan yang teruk ini! Tetapi saya tak tahu pula yang kalau minum Alpha Lipid SD2 ini kena berdiet. Saya tahu pun lepas dah beli. Saya tak dapat bayangkan ketika itu bagaimana saya nak lalui kehidupan tanpa makan nasi. Nak cancel, dah terbeli pula.

Lama saya fikir, akhirnya, alang-alang dah beli, saya terpaksalah ikut juga peraturan yang ditetapkan tu. Dalam keadaan terpaksa. Alang-alang dah mula ni, saya buat sungguh-sungguh. Saya memang ubah cara hidup selepas itu. Kerap berjogging dan yang paling penting, saya masuk ke Kelab Badminton. Satu keputusan yang agak luar biasa bagi saya dan ianya memang satu tindakan yang agak drastik. 

Alhamdulillah, minggu pertama selepas amal produk ini beserta peraturan dan bersukan, saya dapat turunkan berat badan sebanyak 5kg. Memang menyeronokkan ketika itu.

1 comment:

  1. terima kasih atas infonya..
    http://fat-loss7.blogspot.com/2012/11/31-day-fat-loss-cure.html

    ReplyDelete