Pages

Tuesday 6 November 2012

Minum SD2 Tapi Tak Turun Berat Pun?

"akak dah minum SD2 seminggu, tapi berat akak tak turun pun?" seorang pelanggan bertanya.

"Akak diet tak?", saya bertanya kembali.

"ye, diet. Akak lansung tak ambil karbo. Memang ikut betul-betul apa yang disuruh tu. Bila timbang tak turun pun. Ada la turun sikit tapi tak sampai 1kg."

Situasi ini antara soalan lazim yang harus didepani oleh pengedar Alpha Lipid Sd2. Malah bukan produk ini, sahaja, produk-produk lain pun harus bersedia menerima respon pelanggan seperti ini.

Soalannya, mengapa terjadi situasi itu? Bukankah Alpha Lipid SD2 menjanjikan penurunan berat badan antara 2kg sehingga 5kg dalam masa seminggu? Tetapi jangankan 2kg, 1 kg pun tak dapat diturunkan dalam masa seminggu oleh pelanggan. Di mana silapnya?

Bagi menjawab jawapan ini, saya fikir jawapannya pada diri seseorang itu. Keserasian produk juga boleh memainkan peranan dalam hal pengambilan supplement ini. Mungkin ada yang serasi dengan produk tertentu, maka dia pun berjaya menurunkan berat badan. Namun, sebaliknya ada yang tak dapat turunkan berat badan walau mencuba pelbagai produk.

Nasihat saya, jangan give up dan berputus asa. Kuatkan semangat dan teruskan minum SD2. InsyaAllah berat badan akan turun juga hasil usaha dan kesabaran kita.

No comments:

Post a Comment