Pages

Sunday 9 September 2012

Seminggu Selepas Diet

Setelah seminggu saya berdiet, perasaan teruja nak timbang berat badan memanglah teramat sangat. Sebelum itu, dari mula saya ambil produk dan memulakan diet ini, sepanjang seminggu awal itu memang saya ikut segala peraturan yang ditetapkan.

Di awal pagi, saya mulakan hari dengan minum Alpha Lipid SD2. Kemudian, pergi kerja. Bawa sekali tin dan shaker untuk minum di waktu tengahari nanti. Sarapan pula, biasanya saya makan roti yang rendah karbohidrat. Jenama roti ini Gardenia Breakthru macam tu la namanya lebih kurang. Nanti saya uploadkan gambarnya untuk post akan datang.

Kadang-kadang saya ke warung, pening juga nak order apa. Biasanya, saya ambil telur, nugget hotdog. Ada juga saya order Lontong, tetapi tanpa nasi impitnya. Hanya minta sayurnya sahaja. Pelik orang tengok, tapi tak mengapa. Saya ada misi!!

Tengaharinya pula, saya makan lauk sahaja. Sering juga makan sup daging (tanpa nasi). Mula-mula memang rasa janggal. Iyalah, makan semua yang lauk-lauk sahaja. Tapi lama-kelamaan ianya sudah menjadi kelaziman.

Saya juga berjoging dan bermain ping pong dan badminton. Dengan cara ini, fikir saya, penurunan berat badan akan menjadi lebih pantas.

Alhamdulillah, genap seminggu saya berdiet bersama Alpha Lipid SD2, saya pergi ke MYDIN di Melaka dan menimbang berat badan di sana. Adalah suatu perkara yang sangat menggembirakan apabila mesin penimbang itu memaperkan number 91.1KG!. Daripada berat asal 96kg.

Masuk minggu kedua, sudah bulan Ramadan. InsyaAllah episod akan datang: Ujian Ramadan.

No comments:

Post a Comment